+Follow
Like
Dashboard
Reload Page
EXIT

♥ 15 Anugerah Allah Pada Wanita ♥



Pada suatu ketika di Madinah, Rasulullah s.a.w. Keluar mengiringi jenazah. Baginda dapati beberapa orang wanita dalam majlis tersebut. Lalu Baginda bertanya, “Adakah kamu menyembahyangkan mayat?


” Jawab mereka,”Tidak” Sabda Baginda “Seeloknya kamu sekalian tidak perlu ziarah Dan tidak Ada pahala bagi kamu. Tetapi tinggallah di rumah Dan berkhidmatlah kepada suami nescaya pahalanya sama dengan ibadat kaum orang lelaki.



 Wanita yang memerah susu binatang dengan ‘Bismillah’ akan didoakan oleh binatang itu dengan DOA keberkatan.


 Wanita yang menguli tepung gandum dengan ‘Bismillah’, Allah akan berkatkan rezekinya.


 Wanita yang menyapu lantai dengan berzikir akan mendapat pahala seperti menyapu lantai di Baitullah ( Kaabah).


 “Wahai Fatimah, untuk setiap wanita yang mengeluarkan peluh ketika membuat roti, Allah akan membinakan 7 parit di antara dirinya dengan api neraka, jarak di antara parit itu ialah sejauh langit Dan bumi.”

 “Wahai Fatimah, bagi setiap wanita yang memintal benang, Allah akan mencatatkan untuknya perbuatan baik sebanyak utas benang yang dibuat Dan memadamkan seratus perbuatan jahat.”

 “Wahai Fatimah, untuk setiap wanita yang menganyam akan benang dibuatnya, Allah telah menentukan satu tempat khas untuknya di atas tahta di Hari akhirat.”

 “Wahai Fatimah, bagi setiap wanita yang memintal benang Dan kemudian dibuat pakaian untuk anak-anaknya maka Allah akan mencatit baginya ganjaran sama seperti orang yang memberi makan kepada 1000 orang lapar Dan memberi pakaian kepada 1000 orang yang tidak berpakaian.”

 “Wahai Fatimah, bagi setiap wanita yang meminyakkan rambut anaknya, menyikatnya, mencuci pakaian mereka Dan mencuci akan diri anaknya itu, Allah akan mencatatkan untuknya pekerjaan baik sebanyak helai rambut mereka Dan memadamkan sebanyak itu pula pekerjaan jahat Dan menjadikan dirinya kelihatan berseri di Mata orang-orang yang memerhatikannya.”

 Sabda Nabi s.a.w. : ” Ya Fatimah setiap wanita meminyakkan rambut Dan janggut suaminya, memotong misai Dan mengerat kukunya, Allah akan memberi minum kepadanya dari sungai-sungai serta diringankan Allah baginya sakaratul maut Dan akan didapatinya kuburnya menjadi sebuah taman daripada taman-taman syurga Dan dicatatkan Allah baginya kelepasan dari api neraka Dan selamatlah IA melintas Titian Shiratul Mustaqim.”

 Jika suami mengajarkan atau menerangkan kepada isterinya satu masalah agama atau dunia dia akan mendapat pahala 80 tahun ibadat.

 Wanita yang menyebabkan suaminya keluar Dan berjuang ke jalan Allah Dan kemudian menjaga adab rumahtangganya akan masuk syurga 500 tahun lebih awal daripada suaminya, akan menjadi ketua 70,000 malaikat Dan bidadari Dan wanita itu akan dimandikan di dalam syurga Dan menunggu kedatangan suaminya dengan menunggang kuda yang diperbuat daripada permata yakut.

 Semua orang akan dipanggil untuk melihat wajah Allah di akhirat, tetapi Allah akan datang sendiri kepada wanita yang memberati auratnya iaitu memakai purdah di dunia ini dengan istiqamah. Dunia ini adalah perhiasan Dan sebaik-baik perhiasan ialah wanita (isteri) yang solehah.

 Salah satu tanda keberkatan wanita itu ialah cepat perkahwinannya, cepat pula kehamilannya Dan ringan pula maharnya (mas kahwin).

 Sebaik-baik wanita ialah wanita (isteri) yang apabila engkau memandang kepadanya IA menggembirakan kamu, jika engkau memerintahnya IA mentaati perintah tersebut Dan jika engkau bermusafir dia menjaga harta engkau Dan dirinya. Maksud hadis: Dunia yang paling aku sukai ialah wanita solehah.




Okayyy , aku copy jea . nak tau kea kat mana ? :D
Klik Sini (:
Semoga terhibur yea .
Okayy , papai . Assalamualaikum .




POSTED ON: Monday, 26 December 2011 @ 11:02 am | 0 comments

♥ Ayesha Damia ♥



Assalamualaikum , holla-2 (:
Okayy , Farah nakk tnjuk gmbr budak comel nie ♥
Comel sangattttttttttt , name dia Ayesha Damia .



      


Atoto , gerammnye kat budak nie ! aihhh , comel sngt (:
Nanti , ade lagi lahhh -.-


     


Grrr , gerammnye aku dengan dia nie -.-
Comel kenn ? :DD


       


Senyummmm (:
Ahaiii , gigi pun takkde lagi nak senyum :P
Anyway , comel sngtt !
Muahhhh sikit :*





Bila si Ayesha Damia nie bertudung .
Wahhhhh :O
Comelnyee , jeles mehhhhh -.-


Sudahhh-2 , tak larat nakk Upload banyk-2 nie .
Sbnrnye , nie anak sedara Farahh . comel kenn ? :DD
Okayyy , muahhhhh sikit :*
Loveyouuu Ayesha Damia ♥
Okayy lahh , bubye .
Assalamualaikum (:

POSTED ON: Wednesday, 21 December 2011 @ 1:49 am | 0 comments

♥ Lovely Friend ( versi lelaki ) ♥




Assalamualaikum , holla-2 semua :DD
Sehat ? Farah sehat Alhamdulilah . cehhh , pelik kann kawan baik pun ade versi -.-
Haha , sudahh-2 . lupekan jelahhhh . Farah nak mulakan cerite nie .
Okayy , bubye . ehh ? hahah , gurau jelahhh -.-
Farah ada kawan baikk lelaki , diorg kadang-2 phm ape yg Farah rase .
Diorg baikk sngt , tpi nakk buat mcm mne . kitorg kene jugakk brpisahhhhhhhhh :(
Nakk tau kea name diorg ? :D
Okayyy-2 , nie Farah listkan name diorg yg comel-2 , hensem-2 gituhhhh :DD
#janganperasanpulakk

POSTED ON: @ 1:32 am | 0 comments

♥ Lovely Cat ♥



Assalamualaikum , holla-2 (:
korang sehat ? Farah sehat Alhamdulilah :DD
Hari nie nakk citer pasal haiwan pulakk , asyikk manusia jeaa -.-
Ehh , korang ade kucing takk ? wahh , mesti comel kan .
Elehh , Farah pun ade lahhhh . tapi 2 ekor jea (:
Nama ? haha , nama dia uang & camai -.-
Okayyy , stop laughing !
Peace (Y)
Comel bhaiii kucing aku , nak tngok kea ? sat naa , nak tnjuk gmbr dia -.-




Okayy , nie lahh uang . amacam , ade cun ka ? hahah :DD
sudahh-2 , tak payah nakk ngort dia , pakwe dia marah satgi baru tau -.-

seterusnya (Y)





Okayy , nie camai . mak kpada kucing gemok ats tdi tue -.-
Haha , nie kucing kesayangan aku . camai , i love you
Muahhh sikit :*



Camai & Uang ..
Okayy , sayang gila kat hampa .
Muahhh sikit :*
Peace (Y)
Sudahh-2 lahh , aku penat nakk taip banyak-2 nie .
Hee , lain kli smbung pulakk yea (:
Bubye , Assalamualaikum .








POSTED ON: Saturday, 17 December 2011 @ 6:44 pm | 0 comments

♥ Lovely Friend ♥




Assalamualaikum , holla-2 semua . sehat kea ? Farah sehat Alhamdulilah (:
Hari nie Farah nakk citer pasal kawan baik Farah yang selama nie slalu di sisi Farah .
#Cehh , ayat takk tahan , hahaha :DD
Farah ade 5 orang kawan baikk . Farah sygg sngt kat diorg . sbb diorg sllu phm ape yg Farah rase .
Okayy , sekarang Farah kenalkan kawan-2 baik Farah pulakk .


POSTED ON: Saturday, 10 December 2011 @ 3:01 am | 0 comments

♥ About Me ♥





Assalamualaikum , holla-2 semua .
Sehat kea ? Farah sehat Alhamdulilah (:
Mesti ramai lagi yang takk kenal Farah kenn ? okayy , Farah kenalkan diri Farah dulu .
Okayy . Nama panjang Farah ialah Noor Farah Aida binti Alias .
Umur Farah 13 tahun , Farah bersekolah di sekolah  SABK Maahad Al-Tarbiah Al-Islamiah , Batu 8   .
Farah telah dilahirkan pada 27/2/1999 di Taiping , Perak .
Farah ade 4 adik-beradik . Farah anak bongsu , hihi . manje sikit :P
Farah ade 2 abg dan 1 kakak .
Nama abg Farah ialah Noor Hisyam bin Alias & Noor Nazrin bin Alias .
Kakak Farah pulakk Noorlyana binti Alias . Farah rapat dgn kakak Farah jea .
dgn abg takk sngt . hee (:
Ayah Farah Alias bin Nordin dan mak Farah pulakk Noor Ainy binti Abu Hasan .
Okayy , hobi Farah suke membaca buku . mcm novel , komik dan lain-2 .
Farah suke mkn Nasi Ayam , hee . sodapp yopp :P
Hihi , penat lahh pulak nakk taip banyak-2 nie .
Okayy lahh , nie jea yang dapat Farah cite kat korang . harap korang enjoy ! (:
Terima kasih sebab sudi melawat blog Farah yang takk secantik blog korang nie .
Bubye , Assalamualaikum ! (:


Hee , comel kenn ? :D
jgn jeles pulakk yea . nakk ngort ? haha , takk bole :P
Farah sudahh brpunya ma !
sape ? haha japp ea . nakk tnjuk gmbr dy .
hensem meyhh , jgn ambik pulakk yea ! :P




Jyeahhh , nie lahh dy . hensem kenn ? :P
jgn jeles , hihi :DD
syg sama kamoo ! luv u .
alahaii , mngedik pulakk aku nie ! :P

Kbaii , Assalamualaikum (:




POSTED ON: Friday, 9 December 2011 @ 1:45 am | 0 comments

♥ My Sister ♥




Hallo-2 , kopi ka milo ? :D
Okayy , Farah ade sorg kakak . Farah syg gile lahh kt dy .
sbb dy sorg jea phm Farah . tpi dy takkde kt sni , dy keje :(
Farah rindu sngt-2 kt dy , da lame Farah takk tdur ngan dy . asyik tdur dgn kcing Farah jea ! -.-
Akk , blik lahh cpt yea , rindu sngt kat akk :(
Arghhhhhhhhhhhhhhh ! rindunye kat akk aku ! :(
Hmm . akk .. maseh sbb phm prsaan adek , bile adek sdihh .
adek takk tau cmne nakk bls jse akk kt adek :'(
ape-2 pun , adek sygg sngt kt akk !!
Okayy lahh , bubye . Assalamualaikum :)






POSTED ON: Thursday, 8 December 2011 @ 7:51 am | 0 comments

♥ back up ♥
UPSR 2012 ϟ
@FaqihahHusni
Faqihah Husni, from Alor Setar, Kedah. Sweet 12 and UPSR Candidates this year. I'm #shilalas & I'm Allah's SERVANT. I proud if it. Wish me luck for UPSR!
Kedah, Malaysia


Layout by FaqihahHusni. Basecodes Mocha Frappes. Please view with Google Chrome. Icon from: xo. Inspired by: MayaaKarin
Copyright © All rights reserved 2012 by Faqihah Husni ♡